dilluns, 11 de gener del 2010

Renaixement

Aquí teniu les audicions del Renaixement. Aquestes audicions entraran a l'examen, per tant les heu d'escoltar.
Música religiosa
Allegri: Miserere Mei Deus


Palestrina: Misa del Papa Marcelo


Música profana
Il est bel et bon. Fixau-vos en la textura contrapúntistica d'aquesta peça tan típica del Renaixement.


Claudio Monteverdi: Aquí teniu
1. "Hor che'l ciel e la terra".
2. "Cosi sol d'una chiara fonte viva". +



Lamento della Ninfa
Aquí teniu el madrigal que hem escoltat a classe amb els madrigalismes expressant dolor i el trepitjar de les flors.


Aquí en teniu el text de la segona part traduït:
«Amor ¿dónde está la fidelidad
que el traidor me juró?
Amor, » decía
Mirando al cielo, inmóvil.

«Haz que vuelva mi amor
tal y como era antes
o bien mátame
para no atormentarme más.

No quiero que los suspiros
se me escapen ya más;
No, no quiero que los tormentos
delaten mi amor.

Porque yo me abraso por él
y él loco de orgullo
por más que de él me aleje
me seguirá persiguiendo.

Si su mirada es más serena
de lo que es la mía,
es porque no encierra en su seno,
amor ¡una fe tan bella!

Nunca besos tan dulces
de esa boca tendré
ni los más tiernos. —Ah, calla
calla, que sabe demasiado.»

(Desgraciada, ah, más no, no
no puedo soportar tanta frialdad.)

1 comentari:

  1. PROFE,això quant valdra en el examen(si faig be totes ;esta clar q si!!)..
    graaciees;
    Som na THALITA

    ResponElimina